en
09-3731115

קנייה חכמה - כל מה שאתם צריכים לדעת לפני רכישת גריל גז

גריל הגז הוא פריט חשוב לאנשים רבים עבור המרפסת או הגינה, כדי לייצר חווית אירוח ייחודית הכוללת ארוחת גריל מיוחדת. המזון הטעים אשר נצלה על הגריל הופך את החוויה למשותפת ומהנה. באמצעות בחירה נכונה של הגריל ניתן להשיג את המזון האיכותי ביותר ונוחות השימוש הגבוהה ביותר. אך כיצד נדע איך לבחור את גריל הגז המתאים לצרכים שלנו? ריכזנו עבורכם את הטיפים הבאים. בתאבון.

בחרו חומר עמיד לאורך זמן כחומר ממנו עשוי הגריל

הדבר הראשון והחשוב ביותר בבחירת גריל הגז הוא חומרי הגלם מהם עשוי הגריל. חומר הגלם של רשת הצלייה, אמבטיית הגריל והמכסה, משפיעים כולם על עמידותו של הגריל וכך על נוחות השימוש, הפוטנציאל לתקלות וכמובן – הטעם של המזון. גריל שעשוי מחומרי גלם שאינם איכותיים עשוי לגרום לפיזור חום לא אחיד, אך יתרה מכך, עשוי להחליד ולספוג נזקים.

ישנם שני חומרים עיקריים בשוק שמהווים חומר גלם לאמבטיית הגריל ולמכסה. חומרים אלה הם הפח והנירוסטה והם מאופיינים בעלות שונה ובתכונות שונות בהתאמה. הפח הוא החומר הזול יותר, אך הוא נחות מהנירוסטה ונטייתו להיהרס ולהחליד עשויה להשחית את גריל הגז במהירות. הנירוסטה מנגד היא חומר יקר יותר, אך היא בטוחה ועמידה הרבה יותר ולטווח הרחוק תמנע תקלות וסיבוכים.

חומר הגלם למבערי הגריל

בחירה בחומר גלם איכותי עבור מבערי הגריל תתרום גם היא לעמידות הגריל לאורך זמן ולצמצום הצורך בטיפול ותחזוקה של הגריל. מבערי הגז מצויים היישר מתחת לרשת הצלייה ולכן סופגים שומן ונוזלים רבים המטפטפים עליהם בעת השימוש. הלכלוך שעשוי להצטבר עליהם כך דורש שהם יהיו עשויים מחומר גלם איכותי אחרת הם יתבלו וידרשו תחלופה תוך זמן קצר. בין חומרי הגלם הנפוצים בשוק למבערי הגז ניתן למנות את הבאים:

  • מבערי הפח: מבערים מן הסוג הזול ביותר, ובהתאם לכך – הירוד ביותר. מבערים אלה נפוצים במוצרי גריל פשוטים בשל העלות הנמוכה שלהם, אך הם אינם יעילים ונוטים להתבלות במהירות ובקלות. הבלאי שלהם והנטייה שלהם לפיתוח חלודה אינם מהווים את החיסרון היחיד שלהם, מבערי הפח ידועים גם בהוצאת פיח ואש צהובה אשר פוגמים בבשר.
  • מבערים יצוקים: מבערים יצוקים עשויים בעיקרם מברזל והם מספקים אש במידה רצויה ובאופן מווסת. בכך הם עולים עשרות מונים על מבערי הפח, אך עדיין טמון בהם חיסרון החלודה. כל חומר דוחה חלודה להגנה על הברזל עשוי להתלקח עם מידות החום הגבוהות של המבערים ולכן הברזל חשוף לפגעי הזמן והמבערים עשויים לפתח חלודה.
  • נירוסטה: נירוסטה היא שוב חומר הגלם המתאים ביותר עבור גריל הגז. הנירוסטה כוללת בה את יתרונות המבערים היצוקים עם הספקה נכונה של אש כחולה ובכך דואגת לפיזור נכון של חום על גבי משטח הצלייה. נוסף לכך, הנירוסטה אינה מחלידה כמו המבערים היצוקים ובכך נמנעת מהתבלות מהירה.

רשת הגריל

הנירוסטה אמנם עשויה להיות חומר גלם איכותי למעטפת גריל הגז, אך חסרונותיה נחשפים כאשר היא משמשת כרשת. בבחירת חומר הגלם לרשת הגריל, יש להביא בחשבון את שיקולי איכות החומרים, העמידות שלהם ואופי הטיפול והתחזוקה שלהם. בין החומרים הנפוצים בשוק ניתן למנות שלושה:

  • נירוסטה: הנירוסטה היא חומר איכותי מכל בחינה, אינה מחלידה ונשמרת לאורך זמן. עם זאת, כחומר גלם לרשת הגז יש לה חיסרון מובהק אחד והוא הנטייה שלה להדבקת המזון המונח עליה.
  • ברזל: הברזל אינו סובל מן חיסרון ההדבקה הקיים אצל הנירוסטה והוא חומר אמין בכל הנוגע לבישול. הברזל דואג לפיזור נכון של החום, שומר היטב על הטמפרטורה ויש לו עמידות גבוהה. עם זאת, בניגוד לנירוסטה, הברזל נוטה להחלדה. יש צורך בתחזוקה שוטפת וטיפול מושקע ברשת הברזל כדי למנוע את החלודה שעשויה לפגום באיכות המזון בפרט ובבריאות המשתמשים ככלל.
  • ברזל יצוק מצופה אמייל או חרסינה: רשת מסוג זה היא רשת יקרה יותר, אך היא משתלמת לאורך זמן בזכות הטיפול המועט שהיא דורשת והעמידות האיתנה שלה. ברזל יצוק המצופה אמייל או חרסינה נהנה מכל היתרונות של רשת הברזל אך נעדר את סכנת ההחלדה. כך הוא מהווה חומר גלם אידיאלי לרשת, שומר על טמפרטורה נכונה ונותר עמיד ואיתן לאורך זמן ללא טרחה רבה בתחזוקה שוטפת.

מומלץ לבחור ברשת עם תיל עבה במיוחד היכולת של תיל עבה לקלוט את חום הלהבות ולשחרר את החום בצורה איטית בכך לבצע צלייה מושלמת לבשר. רשתות עם תיל דק נוטות לחרוך את הבשר לפני שהחום עבר ובישל את החלקים הפנימים של הנתח.

בדקו את ה-BTU של גריל הגז

BTU הוא יחידת המידה של עוצמת הבעירה והחום שמפיק הגריל. כדי להבטיח צלייה נכונה וחום מספק עבור הגריל שלכם, יש צורך במידת BTU פרופורציונאלית בגודלה. ישנו קשר ישיר בין שטח הצלייה למידת ה-BTU, כאשר ככל ששטח הצלייה גדול יותר כך יהיה צורך בעוצמת גז גדולה יותר כדי לחמם את כולו באופן ראוי. מותגי ויצרני הגריל נוטים לציין את מידת ה-BTU שבמוצר באופן בלתי תלוי ולכן יש צורך לבצע את החישוב באופן עצמאי כדי לקבוע האם עוצמת הגז אכן מתאימה לגריל.

על פי המלצות, העוצמה אינה צריכה לרדת מ-15 BTU לכל סנטימטר רבוע. אופן החישוב לפיכך, יהיה לחשב את שטח הצלייה באמצעות הכפלת אורך השטח ברוחב השטח, ואז הכפלה ב-15 BTU כדי לקבל את עוצמת הגז המינימאלית המומלצת. לדוגמא, גריל גז בעל שטח צלייה באורך של 30 ס"מ ורוחב של 50 ס"מ יהיה בסך הכל בשטח של 1500 סמ"ר. את התוצאה הזו נכפיל ב-15 BTU ונקבל 22500 BTU, עוצמת הגז המינימאלית עבור שטח הצלייה הנתון.

כמות המבערים בגריל הגז

מידת ה-BTU של גריל הגז אינה מספיקה כדי להבטיח גריל איכותי בעל איכות בישול גבוהה של המזון. מידת ה-BTU קובעת רק את עוצמת החום המתקבלת, אך נוסף לה יש לדאוג שפיזור החום ייעשה באופן נכון. פיזור החום מתקבל על ידי החלוקה למבערים, וככל שגריל הגז יכלול יותר מבערים כך פיזור החום יהיה יעיל יותר. אין לצפות לפיכך לכמות מבערים לא הגיונית מגריל הגז שלכם. לרוב, גם עבור משטחי צלייה גדולים במיוחד, אין צורך ביותר משישה מבערים.

עם כמות המבערים יש צורך לוודא שמידת ה-BTU מתחלקת באופן נכון ביניהם. פיזור החום האידיאלי ייעשה כאשר כל המבערים צורכים את אותה מידת ה-BTU, שהיא חלוקה של מידת ה-BTU הכללית במספר המבערים. כך לדוגמא, אם נזכיר את גריל הגז שצוין לעיל ודורש לפחות 22500 BTU, אם יש לו שני מבערים הרי שנצפה שכל אחד מהם יהיה בעל עוצמה של לפחות 11250 BTU.

מבערי הצד לא נכללים בחישוב ה-BTU

מספר מותגים מציעים תוספת לגריל הגז בצורת מבערי צד. אלו אמורים לתרום לפיזור נכון של החום ולדאוג לצלייה איכותית של המזון בכל חלק של שטח הצלייה. עם זאת, מבערי הצד דורשים מקום נוסף שעשוי לבוא על חשבון שטח הצלייה ולכן יש לעשות את שיקולי המרחב המתאפשרים בהתאם למטבח החוץ, לחצר ולגינה שלכם.

באם החלטנו לבחור בגריל גז הכולל מבערי צד, יש לציין שעוצמת צריכת הגז של המבערים הללו אינה אמורה להיכלל בחישובי צריכת הגז שהוסברו לעיל. מידת ה-BTU הרצויה שהתקבלה מחישוב שטח הצלייה היא מידת צריכת הגז של המבערים המרכזיים בלבד וצריכת הגז של מבערי הצד צריכה להתווסף להם ולא לבוא על חשבונם.

גודל משטח הצלייה

גודל משטח הצלייה צריך להיקבע על פי כמות הנפשות אשר גריל הגז מאכיל לרוב. ככל שישנם יותר סועדים, כך יש צורך בהכנת יותר מזון במקביל ולכן שטח הצלייה צריך להיות גדול יותר. הדבר תקף גם כאשר מדובר בסוגים רבים יותר של מזון – באם נרצה להכין יותר סוגי מזון במקביל נזדקק לדי מקום עבור כולם עם אפשרות חלוקה חומר גמישה, ולכן יהיה צורך בשטח צלייה גדול יותר. כקנה מידה, גריל אשר מאכיל חמישה סועדים באותו סוג המזון יזדקק לשטח צלייה של כ-1500 סמ"ר. כמות סועדים גדולה יותר, או סוגי מזון רבים יותר (ירקות, שיפודים, בשר אדום) ידרשו הגדלת שטח הצלייה.

ישנם גרילים אשר משלבים מבער אחורי בטכנולוגית אינפרא אדום המיועד לצריבה של בשר על ציר צלייה מסתובב בשיטת ROTISSERIE, כמו כן, המבער מאפשר שמירה על חום לנתחים שהונחו על הרשת המוגבהת. או בישול איטי לתבשיל או ציר

יש לציין שאין התאמה חד משמעית בין גודל משטח הצלייה לגודל הגריל. מוצרי גריל גז נבדלים זה מזה בתוספות שלהם אשר מתבטאים ביחידות אחסון, מבערי צד ועוד. עשו את שיקולי הגודל ראשית כל על פי שטח הצלייה, ואם אפשר, בחרו בשטח צלייה מעט גדול מזה הנדרש על פי החישובים שלכם רק ליתר ביטחון. באם אתם יכולים להשקיע במקום נוסף עבור הגריל בחלל הגינה או הגג, אז יש מקום לשקול תוספות כגון: יחידות אחסון, משטח עבודה, כיור, ברז, מקרר, מקפיא, מכונת קרח, מעשנה, טאבון, ברז בירה, דלפק הסבה וכדומה.

מערכת ניקוז שומנים

כדי לדאוג לניקיון נכון ותחזוקה איתנה של גריל הגז, יש צורך במערכת ניקוז שומנים יעילה. בהיעדר ניקוז שומנים נכון, הצטברות השומן תגרום לתופעה המכונה שלהוב, בו שומן הבשר עולה באש. מערכת ניקוז השומנים היא למעשה משטח הנמצא תחת רשת הצלייה אשר סופח אליו את השומנים וניתן לנקות אותו. כדי שהגריל יתפקד באופן האיכותי ביותר, מערכת הניקוז צריכה לשאוף לתכונות הבאות:

  • מגש גדול דיו: מערכת ניקוז שומנים איכותית תכלול מגש גדול. באופן זה, יתמלא באופן הדרגתי ויכסה היטב את כל שטח הצלייה.
  • גישה נוחה לניקוי המגש: את מגש ניקוז השומנים יש לנקות ולכן גישה נוחה אל המגש תקל על הניקיון ותהפוך את המטלה לקלה ופשוטה. מומלץ להעדיף מגש הנשלף בצורת מגירה וכך לאפשר פירוק נוח של המגש לניקוי ושטיפה.
  • מגש בעל שוליים עמוקים: עומק המגש אינו הכרחי עבור ניקוז נכון של השומנים מעבר לדרישות הגודל של המגש. עם זאת, מגשים נשלפים המיועדים לשטיפה יהיה נוחים יותר לניקוי כאשר הם בעלי שוליים עמוקים.


בחרו את גריל הגז המתאים ביותר עבורכם

גריל הגז הוא פריט שילווה אתכם לאורך זמן רב ולכן חשוב לבחור אותו בחכמה. השיקולים הכוללים בחירה נכונה של חומרים והתאמה של מידות גריל הגז ותכונותיו לצרכים שלכם יבטיחו גריל יעיל ונוח לשימוש אשר שומר על עמידות ותקינות. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בOUTOPIA  לקבל ייעוץ ממיטב המומחים שלנו כדי לקבל את כל ההחלטות הנכונות. כך תוכלו להבטיח חוויית גריל משפחתית ואיכותית שתלווה אתכם לאורך שנים.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות