en
09-3731115

מחפשים להעניק לגינה מראה יוקרתי? הכתבה הזו בשבילכם

חולמים על גינה כה מרהיבה שמי שנכנס אליה מרגיש כמו תייר בארץ זרה או מבקר בגן הבוטני? מקום בו אפשר להרגע, לקבל מנת שלווה ולהנות מיופי טבעי שעושה לכל אחד טוב בלב? אם כך, מה שאתם חושבים עליו הוא גינת יוקרה. גינות הן מרחב עיצובי ואמנותי בתרבויות האירופאיות עוד מהמאה ה-18, בגני הארמונות המפוארים, וחלק בלתי נפרד מתרבויות המזרח, בסין וביפן שם גינות מעוצבות בקפידה ודקדוק הן הבסיס לכל בית אצולה. גינות יוקרה הן גם שטח גדול המכיל בחובו מקומות רבים לפעילויות שונות ופינוקים רבים והן גם יכולות להיות גינות קטנות יותר המעוצבות בדקדקנות ובטוב טעם למראה יוקרתי בהן כל פרט משמעותי. לגינות יוקרה סגנונות שונים – המראה הכפרי הישן שמשרה חום ונועם או עיצוב מודרני חדשני ומרהיב – וכל סגנון מרשים בפני עצמו. כמובן שכשמן כן הן – גינות יוקרה נבדלות קודם כל בעלותן הגבוהה ובכך שהן אינן נגישות לכל אחד

לפני הכל – בחירת חומרי גלם

כמו בבישול, גם בהכנת גינה יוקרתית חומרי הגלם הם הבסיס למוצר איכותי. נתחיל מהתשתית, היא היסוד עליה מבוססת הגינה ובחירת חומרי גלם איכותיים חשובה פה מאוד. משטח ישר ואחיד, אדמה טובה ובריאה, חיפוי דק יוקרתי למרפסת או רצפת בטון מוחלק, אלו הם גורמים משמעותיים בתשתית אשר יעשו את ההבדל. עליהם יש לבחור בגופי תאורה יפים שיעניקו לגינה מראה דרמטי בלילה וישרו אווירה רומנטית לכשתרצו. בתכנון המקדים יש לבחור ולוודא עם בעלי המקצוע המעורבים כי כל פריט וכל חומר גלם בו נשתמש יהיה איכותי וברמה גבוהה, החל מהאבנים המרכיבות את החצץ ועד התאורה המאירה את הגינה בלילה, כל פרט חשוב.

מטבח חוץ – פריט חובה בכל גינת יוקרה

הדבר הראשון שעולה בראש כשאומרים גינת יוקרה הוא מטבח חוץ מקצועי לצד פינת ישיבה נוחה ומפוארת, ערבים של בישול חי, חברה תוססת, לילות נוצצים וארוחות ערב מפנקות. אין דבר חיוני יותר להשלמת היוקרה בגינה כמו מטבח חיצוני, כזה המאפשר לבלות את כל אותם אירועים חגיגיים מחוץ לבית באוויר הפתוח עם כל הנוחות האפשרית. מטבחי החוץ צוברים פופולריות הולכת וגדלה בימים אלו וניתן לראותם בכל וילות הפאר והפנטהאוזים – גדולים, יוקרתיים ומרשימים כמו המטבח שבתוך הבית.

מטבחי חוץ כבר מזמן לא שמורים רק לגינות ענק. כיום, שגינות יוקרה נעשות גם במרחבים קטנים יותר, אפשר למצוא מטבחי חוץ קטנים יותר ויוקרתיים לא פחות. מטבחי החוץ של OUTOPIA מעוצבים על פי דרישת הלקוח ומותאמים אישית לפי צרכיו. טכנולוגיית OUTOPIA מאפשרת בחירה מגוונת של חומרים, צבעים ועיצובים שונים בחזית המטבח. מלבד העיצוב הייחודי, טכנולוגית OUTOPIA מבדילה אותה משאר המתחרים בשל העמידות הגבוהה לתנאי האקלים הישראלי. כל המוצרים והחומרים נבחרים בקפידה על פי סטנדרט איכות גבוהה – גוף אלומיניום מלא, פרזול איכותי ומשטחי עבודה מתקדמים.

ולאילו שרוצים לחסוך בתהליך התכנון פותחה סדרת TOP של מטבחי OUTOPIA.

TOP הייחודית מאפשרת לבחור מטבחים במספר דגמים מעוצבים מראש הקיימים במלאי במספר תצורות פונקציונאליות. האספקה הנה מיידית מהמלאי.

סדרת מטבחי TOP היא קו מטבחים מעוצבים ומוכנים מראש, אשר פותח במיוחד עבור הלקוחות שרוצים ליהנות מכל האיכויות של מטבחי חוץ היוקרתיים מסדרת OUTOPIA , מבלי להיכנס לתהליך התכנון והעיצוב.

בסדרה קיימים מספר דגמים בגדלים שונים החל מ 1.60 ועד 2.40 מטר רוחב בגימורים שונים. חלקם דגמים צמודי קיר וחלקם מטבחי אי.

את מטבחי ה-TOP תוכלו להתאים לכל גודל מרפסת ולשמור על מראה, איכות ומקצוענות.

שילוב מקורות מים בגינה

אחד האלמנטים המשווים מראה יוקרתי ומרשים הוא גוף מים זורמים בגינה -מפל מים מאבן, נחל קטן הזורם בים חלוקים  או בריכה עם דגי קוי או דגי זהב גדולים השוחים בין צמחי מים מלבלבים. למים אפקט מרגיע בזרימתם ובצליל הפכפוך העדין שלהם והם מעניקים אלמנט עיצובי יפה לעין. אפשר לעצב בפשטות עם בריכת נוי קטנה, אולי כמה דגים שוחים בה וצמחי מים מקיפים אותה, ואפשר גם לבחור באפשרות גרנדיוזית יוקרתית ומרשימה יותר של מזרקות ומפלי מים שונים. שילוב מקורות מים בגינה כבר מזמן לא מורכב ואפשר לשחק הרבה בעיצובים שונים ומגוונים. יחד עם מקורות מים כדאי לשלב דק יפה שיעשה את ההליכה לצד המים נעימה, שביל חלוקי נחל, צמחייה עשירה וססגונית.

הצמחייה שעושה את ההבדל

הגורם העיקרי המרכיב כל גינת יוקרה הוא הצמחייה בה. בחירת נכונה של צמחים מתאימים חשובה מאוד והיא שתעשה את הגינה למרגיעה ושלווה. הדבר הראשון שיקנה לגינתנו מראה מרשים הוא עצים גדולים ובוגרים. עץ בוגר מראה על ותק ובעל מראה אלגנטי. בחירה טובה תהיה עצים בעלי עלווה רבה שתעניק צל ושאינה נושרת בחורף – ירוקי עד – כמו עצי זית, הנפוצים ביותר בקרב המעצבים הישראלים, כן עצי הדר למיניהם ואלונים. מלבד עצים נשלב בגינה גם צמחים רב עונתיים, כאלה שלא ינבלו וימותו בקיץ ויצבעו את הגינה בירוק למשך כל השנה. בנוסף לצמחים שנשארים לאורך כל השנה יש לדאוג לתחלופה עונתית של פרחים בוגרים שישתלו בערוגות, כך נשמור על הטבעיות שבעונות השנה גם בגינה. יחד עם זאת, גינת יוקרה לא תהיה כזו אם לא נדאג לטפח ולתחזק אותה. יותר חשוב מבחירת הצמחים היא בחירת גנן מקצועי ואמין שנוכל להפקיד בידיו את הגינה בעיניים עצומות ולדעת שנקבל גינת יוקרה מהממת כל יום.

 

לילה קסום – שינוי אווירה בלילה בעזרת תאורה

בשעות היום האור הטבעי מאיר לנו את הגינה ויוצר בה את האווירה. בלילה הגינה דורשת תאורה, כזו שתעניק לה מראה דרמטי, רומנטי, שקט או ססגוני. שעות החושך הן הזמן שלנו לשנות את האווירה בגינה על ידי משחק עם התאורה. זהו אלמנט חשוב ביותר בעיצוב הגינה משום שלרוב זהו גם הזמן בו נארח אנשים בחוץ והן יחשפו לגינה. תאורה מיוחדת תאפשר לנו להאיר את המקום על פי רצוננו. היא כוללת גופי תאורה מעוצבים, גופים נתלים על ענפים וקורות, תאורה שקועה ברצפת הדק, הארה של עצים גדולים ליצירת אפקט דרמטי, גופי תאורה תת-מימיים בבריכת הנוי ועוד רבים. כמו כן בחוץ יש לנו את האפשרות לשנות את צבעי התאורה – כמו אור אדום המאיר נמוך את השחים והפרחים או אור ירוק המקרין על עצים ושיחים.

פריטי נוי ייחודיים

כל גינת יוקרה תכיל לא רק אלמנטים טבעיים אלא גם פריטי נוי ייחודיים. בגינות רבות נוכל לראות פסלים שונים המעטרים פינות, מעברים או מרחבים גדולים ברחבי הגינה. דוגמה נוספת היא פתרונות הצללה מיוחדים, כמו פרגולה תלויה ללא עמודים, סככה ועליה צמחים מטפסים או עציצים ואדניות מעוצבים. פריט ייחודי אך טבעי הוא "שתילת" סלעים בגינה. סלע גדול מעניק מראה יוקרתי, עתיק ואלגנטי והנחתו במקום המתאים בגינה יעניק לה מראה יוקרתי אך יחד עם זאת טבעי.

ריהוט איכותי ומפנק

גינה המשמשת לאירוח לא תהיה שלמה ללא רהיטי גן איכותיים – יפים, נוחים ומפנקים. כל פינת ישיבה, מקום לאירוח או אזור המיועד לארוחות גדולות ורבות משתתפים דורש שיהיה בו ריהוט טוב שישלים את היוקרה של הגינה. כיצד נדע לבחור את ריהוט הגן המתאים? אז קודם כל יש להתאים את הריהוט לתנאי החוץ הקיימים אצלנו. בעבר היה נהוג לבחור בריהוט חצר עשוי עץ, אך העץ דורש תחזוקה רבה יותר ומאבד ממראהו היפה. לכן ישנם פתרונות טובים אחרים לריהוט גינה. אלומיניום, למשל הוא פתרון מעולה ויכול להיות דמוי עץ, פוליווד, שהוא חומר סינטטי משולב עם שבבי עץ או ראטן סינטטי השזור על שלד אלומיניום. דבר שני שיש לזכור הוא התאמת הריהוט לשימוש אותו הוא רואה. את הריהוט הנמצא בשימוש הרב ביותר, כגון ספות לאזור ישיבה עליהן שותים קפה של אחרי הצהריים, נרצה למקם מתחת למקום מקורה, בעוד את ריהוט האלומיניום, שהוא גם עמיד יותר, נוכל לשים על הדשא או על הדק שאינו מקורה. התאימו את גודל אזורי הישיבה והאירוח לפי כמות בני האדם הממוצעת שאתם מאכלסים – באזור בו רק בני הבית יושבים בדרך כלל נוכל להסתפק במספר מקומות ישיבה קטן יותר, לעומת אזור בו נארח את המשפחה והחברים לארוחות חג שם נצטרך כנראה שולחן גדול וכיסאות רבים. הכי חשוב הוא לצאת מהקונספטים הישנים שמחזיקים בראש, ריהוט גן יכול להיות כל דבר שיש גם בבית – ספות, כורסאות, מזרנים כריות ופינות ישיבה נוחות ומפנקות. האפשריות הן בלתי מוגבלות, רק תחלמו בגדול.

ריצוף וחיפוי מיוחד לשבילים וקירות חיצוניים

ריצוף חוץ הבית הוא הרושם הראשוני של הבית אותו יראה כל מי שנכנס דרך הגינה. זהו אלמנט חשוב ובלתי נפרד מגינת היוקרה שלכם ויכול לתרום רבות למראה היוקרתי והאלגנטי שלה. אפשרות אחת היא חיפוי קירות חוץ הבית באבן טבעית, המעניקה לבית מראה יוקרתי, מרשים ואיכותי. האפשרויות הן רבות – מאבן חלילה בעלת המראה הירושלמי לאבן שיש המקנה מראה של ארמון איטלקי. לא רק הקירות, גם שבילי גישה ומעברים בגינה נוכל לרצף בעזרת אבן טבעית, ריצוף בטון מוחלק או ריצוף באריחי אבן. שבילים מרוצפים הם לא רק יפים, הם נוחים להליכה, מונעים החלקה ונוחים לניקוי. אם בגינתכם בריכת שחייה, גם את סביבתה ניתן לרצף בעזרת אבן טבעית ולהשלים מראה יוקרתי ומעוצב. בחיפוי וריצוף חיצוניים האפשרויות הן בלתי מוגבלות והיצירתיות אפשרית בכל נגיעה.

גינת יוקרה היא כזו המשדרת לבאים אליה פאר והוד יחד עם שלווה ונועם המתאפשרים רק באמצעות שילוב נכון של כל האלמנטים – טבע, ריהוט, תאורה, צמחייה, מטבח, שבילים ועוד. רבים מחומרי גלם איכותיים ועד לתשומת לב לפרטים הקטנים ביותר, בחירה קפדנית של כל פריט וגנן מסור שיטפל בכבוד ביצירת האמנות הזו, גינת יוקרה היא לא דבר של מה בכך ודורשת תכנון ומחשבה. לאחר המאמץ הראשוני תוכלו לקבל מקום שנעים לארח בו לארוחות ערב שבושלו בחוץ וכיף לכולם לשהות בו בכל שעה ביום. גינת יוקרה טובה היא לא רק אמנות, היא שלוות נפש.

חשוב לזכור כאשר  מתכננים לשלב מטבח חוץ בגינה חצר או גג לתכנן את ההעמדה  בצורה אופטימלית ביחס לתשתיות, מים חשמל, ביוב וגז. כמו כן, להשתדל למקם את הגריל ואזור העבודה כך שמי שמבשל יהיה בקשר עין עם המשפחה והאורחים ויהיה חלק מחוויית האירוח והשיחה. אפשר לשלב גם דלפק הסבה כחלק אינטגרלי מהמטבח ואז החוויה למארח והאורחים מושלמת.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות