en
09-3731115

מטבח החוץ המושלם – החל מעיצוב ועד לפרקטיות כל מה שאתם צריכים לדעת

לעיצוב מטבח החוץ יש שני היבטים חשובים שתכנון נכון של שניהם ביחד יבטיח מטבח איכותי שיותיר אתכם מרוצים לאורך זמן. ההיבט הראשון הוא ההיבט החזותי של המטבח אשר כולל בו את החומרים והצבעים אשר מושלים במטבח החוץ ואת האופן בו הם משולבים אלה עם אלה. הנראות של מטבח החוץ משפיעה באופן ישיר על התחושה שהוא מעלה ועל האווירה השוררת בו. ההיבט השני הוא ההיבט הפונקציונאלי. מטבח נוח לשימוש יהווה מקור לנינוחות ולקלות תנועה אשר מעניקים שלווה ושובע נפשי. הכלה של שני ההיבטים הללו בעיצוב המטבח יבטיחו שביעות רצון לאורך זמן והימנעות מביצוע שינויים ושיקומים מאוחרים.

מבנה מטבחי החוץ

מבנה מטבח החוץ מאופיין על פי סידור משטחי העבודה שלו ויחידות האחסון. כל חלל וכל אופי עיצובי עשויים להתאים למבנה אחר משלל האפשרויות, אך הדגש העיקרי בבחירת מבנה מטבח החוץ צריך להיות מושם על נוחות השימוש ועל הפונקציונליות של המטבח. בחירה נכונה של סידור משטחי העבודה יאפשר גישה נוחה ותנועה חלקה ברחבי המטבח וכך יהווה מקור לנוחות. בין המבנים הנפוצים ניתן למנות את הבאים:

  • מבנה פינתי: מטבח שמשטחי העבודה שלו צמודים לפינה ומסודרים בצורת האות ר'. מבחינה הנדסית, מבנה שכזה מתאפיין בכך שכל הנקודות במטבח קרובות ככל האפשר וכך הוא מאפשר תנועה מעטה ככל האפשר. בכך הגישה היא נוחה, אך הפינה של המבנה עשויה להותיר חלל אחסון בלתי נגיש או בעל נגישות ירודה. ניתן לפתור זאת עם טכניקות אחסון מיוחדות, אך יתרון שעשוי להיות גלום בכך הוא שימוש בשטח שאינו נגיש עבור תאי הסתרה לאלמנטים הטכניים של המטבח.
  • מבנה ריבועי: מטבח שמשטחי העבודה שלו נפרסים על שתי פינות וכך מסודרים בצורת האות ח'. מבנה זה מהווה מעין הרחבה למבנה הפינתי כאשר הוא מאפשר שטחי עבודה ואחסון גדולים יותר. עם זאת, עבור מי שאין לו צורך במטבח גדול מידי, מבנה שכזה יתאים רק לקיר קצר יחסית כך שחלל המטבח יהיה בגודל הרצוי. המבנה הריבועי אוצר את יתרונותיו וחסרונותיו של המבנה הפינתי, ומוסיף עליהם את המרחב הגדול יותר.
  • מבנה ישר: מטבח שמשטחי העבודה שלו צמודים לקיר אחד. זוהי הצורה הפשוטה ביותר הכוללת משטח עבודה ושטחי אחסון הנפרסים לאורך קיר אחד בלבד. המבנה הישר נעדר את יתרונות התנועה של המבנה הפינתי, אך הוא נעדר גם את החסרונות שלו ויש בו ניצול מרבי של חללי האחסון. אלא אם מטבח החוץ הרצוי אמור להיות קטן, המבנה הישר ידרוש קיר ארוך אליו יהיה ניתן להצמיד את המטבח כדי ששטח העבודה יהיה בגודל הרצוי.
  • אי: מטבח ששטח העבודה שלו אינו צמוד לשום קיר. האי עומד במרחק-מה מהקירות ובכך מאפשר תנועה מסביבו. בכך האי ממצה את חלל העבודה באופן הטוב ביותר, אך הדבר דורש תנועה רבה סביב האי. על אף שניתן לייצר מטבח במבנה אי ללא כל תוספות, נהוג להוסיף את האי לאחד מן המבנים האחרים כדי לקבל מטבח אורגני שלם. הדבר עשוי להיות פתרון מיוחד ונעים, אך הוא דורש מקום רב ואינו מתאפשר כאשר יש הגבלה של מקום.

על פי המבנה הרצוי ועל פי החלל בו מושם מטבח החוץ ניתן לקבל החלטות לגבי חלוקת האלמנטים השונים בו. יש להתחשב בשאיפה לניצול מרבי של משטחי העבודה תוך אפשרות לגישה נוחה וניצול מרבי של שטחי האחסון.

צרו את הפנטזיה העיצובית שלכם

טכנולוגיית OUTOPIA מאפשרת רצף אפשרויות עיצוביות גדול ומגוון, שבאמצעותה ניתן להגשים כל פנטזיה עיצובית ללא לפגוע באיכות המטבח ובעמידותו. הטכנולוגיה הייחודית מאפשרת שילובים של חומרים שונים כדי להעניק לחזות מטבח החוץ שלל ערכים אסתטיים וכך לייצור תוצאה איכותית וחסרת מתחרים מבחינת מראה. בזכות הטכנולוגיה, השפע העיצובי מתאפשר כעיצוב חוץ של פני המטבח בלבד והוא מושם על גבי חומר גלם גרעיני שמהווה את לב מטבח החוץ. כך המטבח עשוי במהותו מחומר איכותי ועמיד כאלומיניום שאינו ניזוק גם בתנאים קשים, אך כלפי חוץ משדר הרמוניה עיצובית של מגוון חומרים הממוזגים יחד למראה מודרני ואסתטי.

  • עיצוב גמיש וקל לתחלופה – לרוב, טכניקות עיצוב למטבחים ככלל ומטבחי חוץ בפרט, מיושמות כך שהחומרים מוטמעים אלה באלה באופן שלא מאפשר פירוק יעיל. כך, כאשר עולה הרצון לשנות את פני העיצוב – אם מתוך נזקים והכרח ואם מתוך שאיפה לריענון המראה של המטבח – יש צורך בתהליך פירוק ושיקום מקיפים הגובלים בשיפוץ של המטבח. אין זה הדין עם הטכנולוגיה המיושמת בשיטה חדשנית של השחלת סרגלים במילואות אשר מאפשרת תחלופה יעילה במקרה הצורך. באמצעות הטכנולוגיה, החזות החיצונית של המטבח יכולה להיות מוחלפת בפשטות ובקלות עבור כל מטרה. הטכנולוגיה מאפשרת גישה נוחה ושינויים זריזים לקבלת תוצאה חדשנית, שאינה נופלת באיכותה מן התוצר המקורי.
  • אפשרויות עיצוב רבות ומגוונות – אפשרויות העיצוב הרבות של מטבחי OUTOPIA מתאפשרות בזכות הטכניקה המיוחדת של ייצור שטח החוץ של המטבח. הטכניקה מחלקת את שטח החוץ, ובעיקר את דלתות שטחי האחסון של המטבח, ליחידות אוטונומיות בעלות שלד אלומיניום. יחידות אלה מאפשרות שילוב של חומרי גלם וצבעים עיצוביים להענקת המראה הרצוי עבור מטבח החוץ. נוסף לכך, היחידות עצמן ניתנות מתוך מבחר של חמישה סוגים, הנבדלים אלה מאלה באופי החלוקה הפנימית שלהם. בכך, כל יחידה מאפשרת שילוב של כמה חומרי גלם עיצוביים גם יחד, בחלוקה הרצויה ועם המרווחים הרצויים אלה מאלה. אפשרויות החלוקה השונות יחד עם מגוון חומרי הגלם הרחב שניתן לשלב מניבים מבחר עצום של סגנונות עיצוב, וכך מתאפשרת התאמה חד משמעית של עיצוב מטבח החוץ לחלל החזותי בו הוא משולב ולטעם האישי שלכם.

פתרונות אחסון מתקדמים

כדי להפוך את מטבח החוץ שלכם לאיכותי ביותר הן מבחינת החזות החיצונית והן מבחינת הפונקציונליות OUTOPIA  משתפת פעולה עם שלל מותגים כדי לאפשר פתרונות אחסון יעילות וחדשניות. בין טכניקות האחסון המיוחדות של מטבחי החוץ ניתן למנות מנגנוני טריקה שקטה ועדינה למניעת הסבת נזק לדלתות, מתקני אחסון, ותאי הסתרה עבור המנגנונים הטכניים של המטבח כמו הצנרת או מכלי הגז.

בנוסף, פתרונות העיצוב והאחסון המוצעים למטבחי החוץ של OUTOPIA מאפשרים שלל שיטות אבזור תוך שילוב עיצובי, לקבלת מראה אחיד ואורגני עבור המטבח כולו. כך ניתן לאבזר את מטבח החוץ במבחר גדול של אלמנטים לצלייה גריל, כירות צד, פלנצה טאבון לרבות מדיח כלים, ברז בירה, גורס אשפה, ואף מקרר יין, בלי שהדבר יבוא על חשבון האחידות העיצובית של מטבח החוץ.

השיקולים הפונקציונליים אל מול השיקולים העיצוביים

ההיבט הפונקציונלי וההיבט העיצובי חשובים שניהם לתכנון מטבח חוץ איכותי ונעים שיהיה נוח לשימוש ושאווירה נינוחה תשרור בו תמיד. עם זאת, כסיכום של הנאמר לעיל, יש לציין את ההבדל המהותי בין השניים בשלבי התכנון של המטבח. ההיבט הפונקציונלי של המטבח נוגע לפריסה של שטחי העבודה והאחסון על גבי החלל בו מושם המטבח ובכך נוגע לשלד המטבח ולגרעין שלו. ההיבט החזותי של מטבח החוץ נוגע לאופי החומרים, הצבע שלהם, הגימור שלהם ומיזוגם אלה באלה ובכך נוגע למשטחי החוץ של המטבח.

בעוד שטכניקות ייצור ובנייה קודמות משלבות את שני ההיבטים זה בזה ובכך לא מאפשרות גמישות בתחלופה של החומר, הטכנולוגיה של מטבחי OUTOPIA מפרידה ביניהם וכך פותחת צוהר לגמישות רבה בנוגע להיבט החזותי של המטבח גם לאחר השלמתו. יחד עם זאת, ההיבט הפונקציונלי עדיין מתאפיין בקביעות והחלת שינויים על שלד האלומיניום של המטבח תצריך מלאכה רבה יותר.

לפיכך, תכנון לוגיסטי של מבנה המטבח כדי להעניק לו את הערך הפונקציונלי הגבוה ביותר חשוב לאין-שעור. השקעת מחשבה בעניין תוך ביצוע השיקולים החשובים וקבלת ההחלטות הנכונות תאפשר מטבח חוץ איכותי שלא ידרוש כל מלאכת שיפוץ ותחלופה מאוחרות. כך תתקבל שביעות רצון מבורכת ומטבח עמיד ואיתן שימלא את רצונותיכם לאורך שנים.

התייעצות עם מומחים ואדריכלים

כדי לעזור לכם לקבל את כל ההחלטות הנכונות בנוגע למטבח החוץ שלכם, אנחנו ב-OUTOPIA מציעים ייעוץ מקצועי על ידי מומחים בתחום. באמצעותם תוכלו לשים את הדגש הנכון על בניית מטבח החוץ שלכם ולבצע תכנון אחראי של המטבח הן מההיבט הפונקציונלי והן מההיבט החזותי. המומחים המקצועיים של OUTOPIA  ילוו אתכם לאורך כל התהליך וכך יובטח לכם שתקבלו את המטבח המושלם עבורכם. עשו זאת ויתקבל עבורכם מטבח חוץ איכותי הגולם בו את כל היתרונות הרצויים והוא לא ידרוש שום אמצעי תחזוקה או שיפוץ מקיפים לאחר השלמתו. השאירו פרטי יצירת קשר והמומחים של OUTOPA  ייצרו אתכם קשר למתן ייעוץ ראשוני.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות